Головна » Статті |
Всього матеріалів в каталозі: 1 Показано матеріалів: 1-1 |
ВПРОВАДЖЕННЯ ОЛІМПІЙСЬКОЇ ОСВІТИ В ШКОЛІ
Шин Інна Леонідівна НВК № 7 м. Дніпродзержинська
Рівень розвитку будь-якої цивілізації пов’язаний зі станом її духовності. Історія становлення людства – яскравий тому приклад. Адже як тільки в суспільстві матеріальне, аморальне піднімалося над духовним, гинули цивілізації. Сучасному етапу розвитку суспільства, на жаль, притаманні нетерпимість, агресивність, невизначеність. За роки незалежності України в системі соціально-педагогічних цінностей відбулися кардинальні зміни. Динамізм, притаманний сучасній цивілізації, підвищення соціальної мобільності і ролі особистості вимагають нових підходів до розробки методології освіти, сучасних технологій виховання і навчання, формування освітнього простору як гаранта розвитку особистості. В педагогічній науці формується нова парадигма освіти й виховання, спрямована на створення соціально-педагогічних і психологічних умов, сприятливих для інтенсивного самоствердження, самовдосконалення особистості. Головною метою освітніх зусиль стає повне розкриття можливостей і здібностей особистості, її духовного потенціалу, щоб вона була спроможною в мінливій реальності спиратися, перш за все, на власні сили, власний розум і волю, якості загальнолюдської моралі. Все це, безумовно робить гострою і актуальною проблему духовної самореалізації особистості, тобто її автономного самоствердження, самовиразу, саморозвитку, самопізнання, самовиховання. Ще Аристотель, а пізніше Спіноза розглядали самовираження духовних і фізичних здібностей людини як мету її життя. Великий Сократ говорив про гармонію тілесного і духовного, як про істину, що є органічною єдністю розуму, добра, краси та знань. Бачення гармонійного розвитку особистості знайшло своє відображення у визначенні олімпізму, який є життєвою філософією, що звеличує та об’єднує в гармонійне ціле якості тіла, волі й розуму. Поєднуючи спорт з культурою та освітою, олімпізм прагне створити такий спосіб життя, який базувався б на радощах, здобутих через зусилля, освітніх цінностях доброго прикладу та повазі універсальних етичних принципів. У цьому понятті втілені заповітні мрії ініціатора відродження сучасних Олімпійських ігор П’єра де Кубертена, який вважав необхідним одночасний розвиток духовних, інтелектуальних та фізичних якостей людини. Його бачення олімпійської педагогіки було багатогранним. Вона охоплювала різноманітні дисципліни, які мали чітко визначені соціально-культурні та гуманістичні цілі. Сучасна шкільна освіта в Україні спрямована на створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, виховання покоління, здатного вчитись протягом усього життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства. Вивчення історії олімпійського руху, його ідеалів і цінностей, місця у системі явищ сучасного суспільства має велике виховне й освітнє значення. Саме тому у нинішніх умовах особливого значення набуває олімпійська освіта. Інтеграція олімпійської освіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів має важливе практичне значення. Вона здатна підвищити ефективність формування фізично, психічно, соціально і духовно здорової особистості. Отже метою роботи НВК №7 м. Дніпродзержинська є залучення дітей та молоді до ідеалам олімпізму, які орієнтовані на загальнолюдські, гуманістичні духовно-моральні цінності, пов’язані зі спортом, особливо важливо в сучасних умовах нашої країни. Колектив нашого комплексу впровадження олімпійської освіти намагається реалізувати завдяки виховних, пізнавальних, виховних завдань. Учителі самостійно обирають форми, методи та методичні прийоми роботи, відображаючи зв’язок життя людини з олімпійським рухом, використовуючи як урочні, так і позаурочні форми роботи. Тільки поєднання навчання та виховання, набуття учнями певних знань та здатність використовувати ці знання у повсякденному житті можуть принести бажані результати. У процесі урочної діяльності теоретичні питання олімпійської тематики можуть розглядатись під час викладання майже всіх навчальних предметів. На уроках іноземної мови вчителі вивчають найуживаніші вирази з інших мов, розповідають про уславленого атлета, столиці країн, де проходили Олімпійські ігри. Вчителі історії та географії допомагають учням визначити географічне положення та ознайомитись із країнами, де проводились Олімпійські ігри, позначити на карті столиці цих країн. На уроках трудового навчання вчителі навчають виготовляти паперових голубів, медалі, подарунки переможцям. Вчителі світової літератури ознайомлюють учнів з безсмертним творінням П’єра де Кубернета – «Ода спорту». Фізкультурно-спортивна діяльність разом із теоретичним матеріалом проводиться на уроках фізичної культури, захисту Вітчизни, хореографії, олімпійських уроках, які стали традиційними для наших учнів. Заходи впровадження олімпійської освіти відображаються у річному навчально-виховному плані закладу. Використання урочної та позаурочної роботи, певні позитивні досягнення наших учнів дають змогу зробити висновок про створення в нашій школі системи впровадження олімпійської освіти. |