Свято, присв'ячене Дню Здоров'я : "О , спорт - ти світ ! "
• Шин Iнна Леонiдiвна , вчитель фізичної культури
цілі:
• зміцнення здоров'я учнів ;
• пропаганда здорового способу життя.
Обладнання: музичний супровід ; канат ; мішки; повітряні кулі ; скакалка з прив'язаним мішечком піску; грамоти .
План проведення Дня Здоров'я
1 . Конкурс прислів'їв і приказок про здоров'я " Від А до Я" ( 1-11 клас )
2 . Конкурс плакатів "Здоров'я в порядку - спасибі зарядці ! "
3 . Конкурс " Реклама спорту" (8-11 клас )
4 . Конкурс буклетів "За здоровий спосіб життя! "
5 . Спортивно -розважальна програма "О, спорт - ти світ ! " ( 8-11 клас )
6 . Проведення класних годин "Азбука Здоров'я! " ( 1-11 клас )
7 . Проведення уроків фізичної культури " Сходження на Еверест" .
ХІД СВЯТА
- Добрий день , дорогі друзі! Ми зібралися для того , щоб ближче познайомитися і міцніше подружитися один з одним , подивитися , що ми вміємо робити. І не важливо , хто стане переможцем у цьому жартівливому змаганні , а переможець обов'язково буде , головне - щоб всі ми відчули атмосферу свята , атмосферу сердечності й доброзичливості , взаємної поваги та розуміння . Нехай дружба об'єднає вас .
Всі хочуть змагатися ,
Пожартувати і посміятися ,
Силу , спритність показати
І вправність довести.
Цій зустрічі все ми раді
Зібралися не для нагороди.
Нам зустрічатися частіше потрібно ,
Щоб всі ми жили дружно.
Щоб провести змагання ,
Вам потрібен досвідчений суддя.
Таке видно вже покликання -
Суддею , звичайно , буду я.
І ще хочу додати
І арбітра вам представити
(П.І.Б.) - тренер хороший .
І словом , і ділом у спорті допоможе.
Ми хочемо вас запросити
Змагання посудити .
- А зараз ми зачитаємо урочисту клятву від імені учасників змагань.
клятва
- Від імені всіх учасників змагань урочисто клянемося :
- Брати участь у цих змаганнях , дотримуючись правил за якими вони проводяться , поважаючи слабкого суперника ;
- Клянемося дотримуватися олімпійський девіз: " Швидше! Вище! Сильніше! " ;
- Клянемося змагатися в істинно спортивному дусі в славу спорту і в ім'я честі своєї команди.
Клянемося ! Клянемося ! Клянемося !
- Оголошую товаріщевскую зустріч відкритою!
конкурсна програма
1 . Домашнє завдання " Візитна картка "
( Командам дається слово для привітання суперників і подання себе )
2 . Розминка
Без спортивної підготовки
Танці важко танцювати.
Значить треба тренування
Ніколи не забувати.
Перед будь-якими змаганнями необхідно провести розминку , тобто підготувати своє тіло до фізичних навантажень , розім'яти всі м'язи , все як у серйозних спортсменів . Зараз команди одночасно будуть проводити розминку під керівництвом своїх капітанів , а ми подивимося , наскільки якісно , ефективно , весело , дружно та злагоджено команди підготують себе до подальшого випробуванню.
Будь ласка , музика для розминки.
3 . " Обертовий м'яч " - " Вудка стрибкова "
(по 3-4 учасники від команди ) .
Конкурс запальний - найпривабливіший .
Перемогу тут здобуде той, кому сьогодні пощастить.
Скачи , як кінь або олень , але м'яч ногами не зачепи .
(В центрі кола ведучий присівши , обертає скакалку з мішечком піску , а учасники гри перестрибують " вудку " щоразу , коли вона проходить у них під ногами. Гра продовжується до тих пір , поки в колі не залишиться 1 учасник) .
4 . Перетягування канату
Зараз командам надамо
Можливість силу проявити.
Канат тягнути їм зараз доведеться
А , ну уболівальник , допоможи!
( Командне перетягування канату)
5 . "Золота лихоманка"
Сила знань всім відома,
Треба знання цінувати
З книгою розумною, цікавою
Варто кожному дружити.
Книг про спорт багато різних .
На будь знайдеться смак.
Спорт піднесено - прекрасний ,
Він гідний усіх мистецтв !
Я запрошую вас взяти участь у конкурсі " Золота лихоманка". Ви відповісте на мої питання , і та команда , яка дасть останній правильну відповідь , отримає 1 бал. Всього питань буде 3 , в цьому конкурсі команда може заробити 3 бали.
1 питання: Назвіть спортивні ігри , в яких в м'яч грають руками (волейбол , баскетбол , регбі , бейсбол , гандбол , гилка і т.д.).
2 питання: Назвіть види спорту , які проводяться на воді (плавання , водне поло , веслування , вітрильний спорт , водні лижі , стрибки у воду і т.д.).
3 питання: Назвіть види спорту , в яких використовують лижі (лижні гонки , біатлон , стрибки з трампліну , фрістайл т.д.).
6 . "Біг у мішках "
Силу , спритність показали , бігали і відпочивали
А тепер такий вам конкурс от команди належить
Хто швидше естафету без штрафного пробіжить
Ну , а щоб не просто бігати , з цим впораємося і ми
Ми на ноги вам одягнемо хай не пута , але мішки.
7 . "Стрибки з місця "
А тепер командою всій
Ти пропригать мерщій ,
Від стіни і до стіни
Суперника в стрибку обжени .
(Вся команда виконує груповий стрибок по черзі , при чому кожен учасник починає свій стрибок з місця приземлення попереднього учасника . Хто далі )
8 . " Велика естафета з повітряними кулями "
• Просуваючись вперед , підбивати кулька головою.
• Нести 2 кульки , притиснувши їх один до одного , між долонями.
• Котити 3 кульки по підлозі гімнастичної палицею від старту до фінішу.
( Кожен етап виконується без зупинки)
9 . " Кольцовка спортивних пісень"
Пісня жити допомагає ,
Пісня об'єднує ,
Створює настроенье вона ,
І спортивні пісні ,
Натхненними , чудесні.
Наповнюють запалом серця.
( Чия команда більше виконає пісень про спорт )
Спорт , хлопці , дуже потрібний.
Ми зі спортом міцно дружимо .
Спорт - помічник !
Спорт - здоров'я!
Спорт - гра!
Фізкульт - ура!
Нагородження переможців
Бажаю вам цвісти , рости
Накопичувати , зміцнювати здоров'я ,
Воно для далекого шляху -
найголовніша умова
Нехай кожен день і кожну годину
Вам нове добуде ,
Нехай добрим буде розум у вас ,
А серце розумним буде
Вам від душі бажаю я ,
Друзі , всього хорошого .
А все хороше друзі ,
Дається нам недешево
Сценарій спортивного свята « Відкриваємо рідний край»
Цілі та завдання:
Популяризація здорового способу життя.
Підвищення рухової активності учнів.
Формування навичок поведінки в екстремальній ситуації.
Поповнення знань про рідний край .
Хід свята:
Під музику класи виходять на побудову .
Місце побудови : майданчик перед центральним входом до школи.
Ведучий: Хлопці ми вітаємо вас на спортивному святі.
Ведучий: Хлопці , сьогодні вам належить виконати важливу роботу. Виконуючи різні завдання , ви дізнаєтеся багато нового , цікавого і корисного. Зараз ми всі разом попливемо по великій і таємничою річці назустріч пригодам . Я впевнений , що ця подорож буде захоплюючим і веселим. Ви готові? Ну , тоді ні пуху вам , ні пера! Удачи !
Загони під керівництвом провідного відправляються в « подорож по річці» - проходять навколо школи з правого боку і приходять на дитячий ігровий майданчик.
На майданчику загони зустрічає сторожила .
Сторожило: Доброго дня люди добрі! Хто ви і звідки шлях тримаєте?
Загони : кожен клас говорить свою назву і девіз.
Сторожило : Хлопці , які ви молодці . Дружні і веселі ! А як ви думаєте хто я такий?
Класи :пропонують свої варіанти.
Сторожило : Хлопці , мене звуть Сторожило . Я господар цих місць. Живу я тут дуже довго. Мені вже багато -багато років. Територія , на якій я живу дуже обширна і землі багаті , але нема кому ці місця освоїти , а один я вже не справляюся , старий стаю . А ви хлопці , сильні і сміливі , допоможете вивчити місцевість , і тоді разом ми зможемо побудувати тут МІСТО - ОСТРОГ .
Ведучий: Хлопці , допоможемо сторожилу в будівництві міста - острогу ?.
Класи : висловлюють готовність допомогти сторожилу .
Сторожило : Добре хлопці , я бачу на вас можна покластися. А що б ви не заблукали в лісах , та болотах ось кожному класу карта . А сигналом до пересування по моїм землям , буде звук мого бубна . Доброї вам дороги ! До зустрічі !
Отримавши карти , клас відправляються на проходження етапів. На кожному етапі перед виконанням завдання , командам розповідають легенду , пов'язану із завданням.
^ ЕТАП № 1 : «Готуємо запаси»
: З давніх часів говорили : « У лiсi з голоду не пропадеш ». Так і є. ліси дуже багаті. У них росте багато ягід , грибів , шишок , що завжди допомагало людині вижити . Хлопці , зараз ми подивимося , а як ви вмієте здобувати собі прожиток.
Учасники шикуються в колону по одному . Перший учасник надягає рюкзак і біжить до дерева , поруч з яким стоїть кошик з м'ячиками . Поклавши один м'яч у рюкзак , він повертається і передає естафету наступному учаснику .
^ ЕТАП № 2: « Заготівля матеріалу»
Крім прожитку ліс давав людям матеріал для будівництва житла , а вони повинні були бути теплими т.к. в зимку люті морози. Хлопці , а ви зможете побудувати собі житло.
Учасники шикуються в колону по одному . Перший учасник добігає до натягнутою « павутини » , пролазает через неї , добігає до купи гімнастичних палиць , бере одну палицю і тим же шляхом повертається назад і передає естафету . Зібравши всі « колоди » учасники будують зруб.
^ ЕТАП № 3 : «Готуємо пожежну дружину »
: Що може бути страшніше пожежі ? вашi. будинки дерев'яні і знаходяться близько один до одного. Траплялося й таке , що вигоряли цілі міста. Хлопці, а ви готові до такого нещастя як пожежа .зможите впоратися ?
Учасники шикуються в колону по одному . Перший учасник бере пляшку з водою ( в кришці заздалегідь пробито отвір) добігає до місця передбачуваного загоряння та гасить пожежу . Завдання полягає в тому , що б збити стаканчик струменем води. Збивши , учасник повертається і передає естафету наступному учаснику .
^ ЕТАП № 4: « Болото »
: Тут ще знаходяться болота . Але болото це не тільки краса природи , це ще й небезпека . Пересуваючись по болоту потрібно бути дуже обережним. Багато людей пропадали безслідно в болоті не дотримуючись правил пересування по болоту . Хлопці , а ви готові вирушити в дорогу по болоту .
Учасники шикуються в колону по одному . Перший учасник бере два обруча і палицю. Пересуваючи обруч палицею , і перестрибуючи з одного обруча в інший , учасник пересувається по « болоту ». До стійки і назад , а потім передає естафету .
Після проходження всіх етапів загони шикуються на майданчику біля центрального входу для підбиття підсумків та нагородження.
Сторожило : Як я радий вас всіх знову бачити . Я сподіваюся , що ваша подорож була захоплюючим , і ви дізналися багато нового і цікавого. Розкажіть , що ви дізналися , подорожуючи по тутешніх краях .
Класи доповідають про те , що дізналися нового.
5-6 класи
Командири: Територія багата запасами .ягоди і гриби.
Стоожило : Добре ! !
7-8 класи
Командири: Територія багата лісами. можна зробити багато будівель.
Сторожило: Відмінно ! !
9-10 класи
Командир : Навколо нашого міста багато боліт. це допоможе нам врятуватися від ворогів.
^ Сторожило : Це мене радує! !
11 класи
Командир: на твоїх землях протікає велика повноводна річка вона допоможе нам у випадку пожежі.
Командир Тільки ми хочемо тебе запитати чи знаешь як вона називається.?
^ Сторожило : Це великий Днiпро
Сторжило : Дякую! . Ви славно попрацювали і дізналися стільки нового і корисного. Я радий , що у мене з'явилися хороші друзі , з якими ми побудуємо затишний і безпечний місто , жителі якого завжди будуть здорові і щасливі. А тепер кожен загін отримує житло , яке в цих краях називається « зруб» . За територією навколо зрубу в зобов'язані стежити , прикрашати її і облаштовувати ( роздає зруби ) . А потім ми визначимо , чия територія буде найкрасивішою і облаштованій .
Ну . А тепер мені пора. Мене чекають державні справи. Але я буду до вас приходити. До побачення ! До нових зустрічей !
Ведучий: Хлопці , кожен день ви будете отримувати прикраси для території навколо своїх « зрубів ». Але для цього ваш загін повинен бути дружним , веселим , активним і допитливим.
Склав вчитель Ф.К. Шин I.Л.
Сценарій спортивного заходу
Сценарій спортивного заходу підійде для різних віків. Мета учасників спортивного заходу виграти і знайти скарб захований на території табору ( легенду про скарб можна придумати в залежності від того , що представляє з себе клад) . На початку команди придумують собі назви і вибирають капітанів ( 1 хвилина).
I. Скарб знайдуть тільки найшвидші - естафети ( за кожен етап 1 , 2 або 3 бали ( 0 якщо команда не впоралася зовсім) )
1 . Естафета з скакалкою - дострибати до контрольного пункту і повернутися назад , перемагає команда учасники якої швидше за всіх подолають дистанцію.
2 . Естафета з скакалкою - взяти скакалку в одну руку і перестрибуючи через скакалку добігти до контрольного пункту , перемагає команда учасники якої швидше за всіх подолають дистанцію.
3 . Естафета з м'ячем - довести м'яч до контрольного пункту і повернутися , перемагає команда , учасники якої швидше за всіх подолають дистанцію.
4 . Естафета з трьома м'ячами ( чебурашка ) - 1 м'яч затиснутий колінами , інші два в руках - потрібно добігти до контрольного пункту і повернутися з 3 м'ячами в руках.
5 . Естафета з м'ячем - довести ногами навколо кеглів м'яч до контрольного пункту і повернутися з м'ячем бігом , перемагає команда , учасники якої швидше за всіх подолають дистанцію.
6 . Естафета з м'ячем у парах - затиснути м'яч між головами і добігти до контрольної точки , повернутися з м'ячем , затиснутим між головами.
7 . Естафета з обручем - перестрибуючи через обруч дістатися до контрольного пункту , повернутися бігом , з обручем в руках , перемагає команда учасники якої швидше за всіх подолають дистанцію.
8 . Естафета з обручем і м'ячем - один учасник команди (капітан) стає на контрольній лінії з обручем , члени команди по черзі ведуть м'яч до контрольного пункту і звідти кидають , намагаючись потрапити в обруч (баскетбол ) - обручем можна ловити м'ячі , перемагає команда закинула найбільше м'ячів .
9 . Естафета з обручем і кеглями - котити обруч навколо кеглів , намагаючись не збивати , до контрольного пункту , повернутися назад бігом з обручем в руці.
10 . Естафета з кеглями ( зібрати всі кеглі ) - на контрольному пункті знаходяться кеглі (можна наклеїти малюнки речей необхідних при пошуку скарбу і речей непотрібних - вибери необхідне ( на швидкість і кмітливість , " неправильні " кеглі можна і відкидати , щоб інші учасники витрачали менше часу на вибір )) учасники добігають , беруть 1 кеглю і повертаються , перемагає команда зібрала всі кеглі .
II . Пошук карти. Учасники команд повинні на території табору (кожен у своєму квадраті) знайти шматочки карти ( підказки) заховані в різних предметах ( команди повинні чітко інструктуватися - де шукати і що шукати) , зібравши разом ці шматочки можна прочитати підказку ( загадку ) і визначити , де ж знаходиться скарб. На цьому етапі команди отримують 3 , 2 і 1 бал.
III . Пошук скарбу . По карті ( за підказкою ) учасники команд ведуть пошук скарбу - перемагає команда знайшла скарб.
За сумою балів у всіх змаганнях журі визначає команди зайняли 1 , 2 , 3 місця в спортивному змаганні .
Склав вчитель:ШинI.Л.
Малі Олімпійські ігри.
Вчитель Ф.К.Шин Iнна Леонiдiвна
Мета: Залучення дітей до здорового способу життя.
завдання:
- Зміцнення здоров'я молодших школярів;
- Розвиток рухових умінь і навичок , уваги;
- Виховання вольових якостей , згуртованості і дружби.
хід
Ведуча .
Здравствуйте , хлопці! Чи знаєте ви , що таке Олімпійські ігри? Один раз на чотири роки спортсмени всього світу приїжджають на Олімпіаду для того , щоб позмагатися : хто найсильніший , хто найшвидший , найспритніший . Перші олімпійські ігри пройшли в 776 році до нашої ери у Стародавній Греції і були присвячені верховному богу Зевсу.
На спортивний майданчик Запрошуємо вас зараз
Свято спорту та здоров'я
Починається у нас
Діти ! Слухайте зараз
Олімпійський мій наказ:
Змагаються в дружбі , мирі ,
Місця немає у нас задираки .
Маленьких не кривдити .
Що ж , можемо починати.
1 . Побудова команд
2 . Привітання
3.Представлення жюрі.Судить змагання будуть:
Нехай журі весь хід бою
Без промашки простежить
Хто виявиться дружніше , той того і переможе.
I команда
«Щоб рости і загартовуватися
Не по днях , а по годинах.
Фізкультурою займатися ,
Займатися потрібно нам ».
II команда
«Ми дружимо з сонцем і водою ,
На старт всi вийти раді .
Проводимо свято спорту iздоровя
Ми як олімпіаду ».
III команда
«Хто всіх швидше ? »
«Хто спритніший всіх? »
« Нехай усьому супроводжує успіх! »
Естафета № 1 «Хто вперед »
Обладнання: 1 обруча , 1мяч .
Гравець біжить , кладе м'яч в обруч , повертається і встає в кінець команди. Другий гравець біжить , забирає м'яч і передає наступному .
Естафета № 2 «Майка - переодевайка »
Обладнання: 2 майки великого розміру
Майки лежать біля ніг перших гравців . По свистку гравець одягається в майку , біжить по залу добігає до стільця , бере картку з буквою , повертається , знімає майку , передає наступному гравцеві , сам встає в кінець команди.
Естафета вважається закінченою , коли команда вишикувалася , тримаючи перед собою складене слово .
Використані слова: ЩАСТЯ ! КРАСА ! ВЕСЕЛОЩІ !
Гра " Посадив дід ріпку " .
Біжить дід , оббігає ріпку , підбігає до бабки , бере бабку і біжить разом з нею , потім біжать за онукою і т. д. Останню забирають ріпку .
( Входить Баба- Яга )
Баба- Яга .
А Баба- Яга проти ! Не дам я вам провести Олімпіаду! Я всі ваші медалі вкрала і в дрімучий ліс забрала . Навіщо вам тепер змагатися ?
Нагороджувати - то нічим! Ха -ха- ха!
Ведуча .
Ах , ти Бабка - йожка ! Прийшла капості робити! Уходь тоді !
( Баба- Яга виходить).
Ведуча .
Хлопці , давайте не будемо засмучуватися. Адже в будь-яких змаганнях головне - це участь . Можна і без медалей влаштувати Олімпіаду. Головне - щоб усім дітям було весело і цікаво. А тепер продовжимо змагання.
Естафета № 3 «Кенгуру»
Естафета № 4 «Бій півнів»
Хто впертіший , хто сильней
Виходь -ка в коло скоріше
Півнячий бій не простий
Бережи пухнастий хвіст.
Капітанам команд дають два хвоста пухнастих , вони чіпляють їх за спини. Встають в центр кола і не виходячи з нього хто перший зірве хвіст.
( Входить Баба- Яга . )
Баба- Яга .
Що я бачу ? Ви , все-таки , змагаєтеся ? Та невже це так цікаво?
Діти .
Так!
Баба- Яга .
І ніщо вам не може завадити?
Діти .
Ні!
Баба- Яга .
І навіть те , що я вкрала ваші медалі?
діти :
Ні!
Ведуча .
Не потрібні нам твої медалі , Баба- Яга . Наші діти зібралися тут не заради якихось нагород . Просто вони дуже люблять спорт , свято і веселощі. А ще наші діти все дуже міцні і здорові .
Баба- Яга .
Здорові ? Ні я цього не розумію. У мене - то все болить , все і ломить і тріщить . (Показує на собі )
Ведуча .
Звичайно , буде хворіти. Ти ж тільки тим і займаєшся , що капості дітям робиш. А про спорт забула.
Баба- Яга .
Простіть мене! Візьміть мене до себе в спортсмени ! Навчіть , як мені стати здоровою.
Ведуча .
Діти , пробачимо Бабу - Ягу ? Залишимо її на нашій Олімпіаді?
діти :
Так!
Ведуча .
Ну що ж . Зараз пограємо в гру з глядачами - " Хто самий уважний ? "
( Грають шестеро: Баба- Яга і 6 дітей , по двоє з кожного загону
Ставиться на центр залу 5 стільців. Грає музика. Діти біжать навколо стільців. Музика закінчується і діти намагаються зайняти кожен свій стілець. Хто не встиг, той вибуває. Баба- Яга вибуває перший . )
Ведуча .
Так , Баба- Яга , слабка ти ще , нічого не скажеш. Ну що , залишишся з нашими дітьми на святі ?
Баба- Яга .
Звичайно , я тільки-тільки розігралася .
Ведуча .
Хлопці , ви знаєте , для того , щоб бути олімпійськими чемпіонами , недостатньо сили та спритності. Ще потрібно добре вчитися і намагатися дізнатися якомога більше. Ось , наприклад , які види спорту ви знаєте?
( Діти відповідають , а Баба- Яга перебиває : " поїдання бутербродів " , " лежання на дивані " , "баньки в телевізор" . Ведучий на все це запитує у дітей , чи є такий вид спорту , діти відповідають , що ні. )
Ведуча .
А які м'ячі ви знаєте для ігор?
Діти .
Волейбольні . Баскетбольні . Футбольні ...
Баба- Яга .
Так, діти , остаточно ви мене переконали в тому , що ви гідні стати олімпійськими чемпіонами. А я дещо придумала !
( Баба- Яга виходить).
Естафета № 5 Естафета " Проскачі на конячці "
( З'являється Баба- Яга )
Баба- Яга .
А ось і я. Діти , ви мене вибачте за те , що я ваші медалі вкрала . Шукала я їх , шукала , знайшла і все журі віддала.
Естафета № 6 Біг в мішках
Естафета № 7 Комбінована естафета
Доведи своє вміння
Застосуй свою вправність
Покажи , який ти сміливий
Покажи , який ти спритний
1 біжить , бере м'яч на стільці , віддає наступного. 2 « кенгуру » 3 « Офіціант » ( пронести кулю на дощечці навколо стільця і назад). 4 Проскачі на « конячці ». 5 стрибки через обруч 6 стрибки через скакалку 7 біг в мішках.
8 Ритмічна пауза .
Ведучий: Ось і закінчився наш свято. Всі учасники команд показали свою спритність , силу, швидкість . А головне - отримали заряд бадьорості та масу позитивних емоцій! Ще раз вітаємо всіх зі святом ! Займайтеся спортом , зміцнюйте своє здоров'я , розвивайте силу і витривалість ! Поки журі підводить підсумки , 1 загін приготував для вас ритмічний танець. Слово журі.
Cценарій спортивно ігрової програми «Залізниця»
Для проведення заходу необхідно:
1 . Продумати тематику і назви станцій. Станції можуть бути не тільки спортивними , а й танцювальними , пісенними і т.д. Наприклад , « пострибати -ка » (стрибок у довжину з місця) , « Тікай -ка » (біг на 60 м) , « Забивай -ка » ( забити гол у ворота) , « потрапляю -ка » ( потрапити м'ячем у баскетбольне кільце ) , « Отвечайка » (відповіді на питання) , « Угадайка » ( загадки ) , « Нарісуйка » ( колективний малюнок) , « Представляйка » ( пантоміма ) , « Запевайка » (загальна пісня), « Потанцуйка » ( спільний танець ) і т . д. На кожній станції повинен бути «начальник» , який буде проводити і оцінювати змагання.
2 . Визначити систему оцінок виконання завдань. Для спортивних змагань зручно виводити коефіцієнт - складати загальна кількість секунд , метрів , влучень і ділити на кількість осіб в команді. Для творчих завдань краще використовувати оцінки . Завдання з загадками і відповідями на питання краще оцінювати балами - по 1 балу за кожну правильну відповідь.
3. Для кожної станції можна зробити картки- вагончики певного кольору , на яких « начальники» станцій будуть записувати результати кожної команди. На фініші можна розташувати стенд або виділити майданчик для кожної команди , де вони зможуть розмістити всі отримані вагончики один за одним і підрахувати результати.
4 . Розробити маршрут для кожної команди , щоб вони не заважали один одному , зустрічаючись на одній станції.
5 . Зробити маршрутні листи для кожної команди .
Так як програма називається «Залізниця» , то і команди повинні представляти собою поїзда - паровозики ( капітани команд) з вагончиками (учасники команд). Переміщатися від станції до станції « поїзда» повинні цілим складом по маршрутах, вказаних у дорожніх листах .
Відправляються « поїзда» з центральної станції , на яку повинні будуть прибути після проходження всього маршруту. Можна придумати і озвучити « поїздам » певні умови : їздити тільки по « рейках » ( доріжках ), що не розриватися у дорозі між станціями , не порушувати маршрут і т.д. Можна використовувати штрафні бали за порушення правил.
Склав вчитель Ф.К. Шин I.Л.
Сценарій спортивного свята « Богатирські забави».
Не секрет , що сучасні учні , використовуючи нові комп'ютерні технології в навчанні , забувають російські казки і билини . Цим спортивним святом хотілося б пробудити інтерес учнів 5-8 класів до занять фізичною культурою. Залучення знань історичного матеріалу сприяє вихованню патріотизму і гордості за наших предків. Командні змагання сприяють розвитку колективізму , відповідальності , згуртованості школярів .
Навчальний предмет : фізична культура .
Рівень освіти школярів: 5-8 клас .
Форма навчальної роботи: позакласна робота.
мета:
1 . Популяризація фізичної культури у хлопців .
2 . Формування стійкого інтересу до занять фізичною культурою і спортом.
3 . Виховання почуття патріотизму.
4 . Розвиток почуття колективізму , відповідальності , згуртованості ;
Роль вчителя: вчитель грає роль організатора і координатора.
Учасники: три провідних в стилізованих російських нарядах , дві команди по 8 чоловік , групи підтримки.
Місце проведення: спортивний зал.
Визначення переможців : команда переможців визначається за максимально набраними очками .
Нагородження : команда переможців нагороджується почесною грамотою та солодким призом.
Звучить пісня А.Н. Пахмутової « Богатирська наша сила». Потім музика кілька приглушується . Оголошується загальна побудова спортсменів.
1 . Ведучий: Ай під славним градом та Дніпродзежинську
Та у школі- номер сім,
Правила там справами фізкультурними
Молода княжна з боярами.
2 . Ведучий: Порішили ті бояри довідатися -
Хто e кращий богатир ?
Понесли гінці той указ у всі кінці:
3 . Ведучий ( в наряді гінця ) : А і гой єси ,
Молодецького , добрі молодці !
Збирайте ви дружини славні ,
Та спробуйте ви силу богатирську !
А у кожнiй у дружинi по 8 чоловік ,
Та підтримки групу збирайте ,
Принесуть вони бали дружинам вашим .
1 . Ведучий: І зібрався народ чесний
Подивитися на силу богатирську
Та на завзятість молодецьку ,
Підтримати дружини і в скрутну годину .
2 . Ведучий: Привiтаемо дружини наші славні ,
Та послухаємо , звідки прибули : (Представлення команд в стилі російських билин ) .
3 . Ведучий: Розсудити бої ратні
Ми попросимо князів руських ... (Представлення суддів у стилі : князь Іванов Олександр світло Володимирович) .
1 . Ведучий: Слово мовить Ясновельможний князь ..(Головний суддя каже вітальну промову ) .
2 . Ведучий: Ясновельможний князь наказує: Коль довірили мені розсудити бої ,
Наказую , перед початком ,
Клятву вимовити ...
3 . Ведучий і капітани команд вимовляють слова клятви :
Від імені дружини ратної
Запевняю , що боротися будемо
У бою чесному
І землі рідної не осоромимо !
1 . Ведучий: Традиційно на Русі битви починалися з бою богатирів - поєдинщика , Перемога богатиря посилювала моральний дух дружини.
Так і ми почнемо змагання наші .
2 . Ведучий: На поєдинок запрошуються два найспритніших і сильних богатиря від кожної дружини. Опис конкурсу : беруть участь по дві особи від кожної команди. Один грає роль вершника , інший - роль богатирської коня. Вершник , сидячи верхи на коні , за допомогою захоплень і поштовхів намагається вивести з рівноваги і «вибити із сідла » іншого вершника . Перемагає той , кому вдається « утриматися в сідлі" .
3 . Ведучий: Починається змагання богатирські ,
Та подивимося як наші богатирі
Будуть « булавою » махати ...
Опис конкурсу : суперники , які стоять на гімнастичній лавці один навпроти одного , маючи на руці « булаву » ( набитий мішок) , різними ударами повинні збити суперника з лави .
1 . Ведучий: Подивимося , чим порадує нас підтримка ............... (ім'я богатиря ) ( Група підтримки однієї з команд показує свій виступ )
2 . Ведучий: Позабавьте -ка ви нас , добрі молодці ,
Оком пильним , рукою твердою !
Опис конкурсу : долаючи перешкоди , учасники повинні добігти до « вогневого » рубежу , кинувши дротик (спис - дартц ) , вразити їм мету ( повітряна куля ) і передати естафету наступному учаснику .
3 . Ведучий: А ось і підтримка дружини ......... (ім'я 2 богатиря ) ( Група підтримки показує свій виступ )
1 . Ведучий: Поки готуються дружини до січі ,
Пограємо з їх уболівальниками
І кожну правильну відповідь
Дружинам бали принесе !
У проведенні вікторини для вболівальників беруть участь перший і другий ведучі, по черзі ставлячи запитання . Питання для вікторини:
Яких російських богатирів ви знаєте. (Ілля Муромець , Добриня Микитич , Альоша Попович , Василь Буслаєв . )
У одного з російських богатирів була донька , яка теж виросла сміливою да молодецький . Недарма змогла вона власного чоловіка врятувати від гніву князя Володимира. Як її звали , і яким чином вона змогла перехитрити князя ? ( Василиса Мікулішна , дочка Микули Селяниновича . Врятувала свого чоловіка Ставра Годиновича , вбравшись у сукні чоловіче , татарське і представившись послом із Золотої Орди. )
З ким довелося битися Іллі Муромця . (С Солов'єм - розбійником біля річки Смородинки , з Идолищем поганим , з Калиним - царем . )
Як називався головний убір богатиря ? ( Шлем. )
При створенні якого військового головного убору ХХ століття за основу був узятий богатирський шолом ? ( Буденовка. )
Як називався важкий панцир , сплетений з металевих кілець. ( Кольчуга. )
Щоб орудувати цим стинають холодною зброєю , треба мати чималу силу. Воно складається з клинка і рукоятки . Часто , в давнину , в рукоятку воїни засипали жменю рідної землі або клали мощі святих , звідси пішов звичай цілувати зброю перед боєм - вважалося , що дотик до нього дає особливий оберіг його власнику. ( Меч. )
Це колюча зброя на довгому держаку . Через довгою рукоятки зазвичай поєдинок воїнів «один на один » починається з використання саме цієї зброї. ( Спис , піку. )
Ця зброя оборонного призначення. При битві воїн прикриває їм своє тіло. ( Щіт. )
Зброя для удару безпосередньо по противнику. Воно складалося з рукоятки і важкої круглої ударної частини . ( Булава. )
Під час проведення вікторини з глядачами , команди готуються до наступного конкурсу «стінка на стінку ».
1 . Ведучий: Наступне випробування : «стінка на стінку ».
Опис конкурсу : суперники повинні різними діями знищити повітряні кулі , прив'язані до поясу суперника.
2 . Ведучий: Порадують нас російські дівиці хороводом . (Дівчатка танцюють спортивний танець. )
3 . Ведучий: казали в давнину : «Один у полі не воїн».
Подивимося , як зійдуться в сраженье дружини ...
Опис конкурсу : команда повинна закинути повітряна куля в кільце свого капітана (капітан тримає обруч ) . 1 . Ведучий: В останньому бою силою богатирські
Помірятися вийдуть дружини наші ратні ...
Опис конкурсу : перетягування каната командою в повному складі.
2 . Ведучий: Поки готує промову свою ясновельможний князь ,
Помилуємося красою руською . ( Демонстрація моделей спортивного одягу. )
3 . Ведучий: Слово мовить ясновельможний князь ... ( Слово надається головному судді , він оголошує результати змагань у російській народному стилі і вручає нагороди. )
1 . Ведучий: Ми згадали сьогодні російських богатирів , від яких за переказами , і пішла сила російських воїнів , героїв , які захищали землю руську.
2 . Ведучий: Дякую , дорогі гості , за те , що ви прийшли на нашу зустріч !
Завершується свято , звучить пісня А.Н. Пахмутової « Богатирська наша сила».